1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları makalemizle sizlerleyiz. Alkollü araç kullanmanın yasal sonuçları ve mahkeme kararları sürücüler için önemli bir konu haline gelmiştir. Özellikle 1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları, sürücülerin bu konuda bilinçlenmesi ve gerekli önlemleri alması açısından son derece önemlidir. Bu yazımızda, alkollü araç kullanmanın tanımından başlayarak ceza puanları, promil sınırları ve elbette mahkeme kararlarının neler olduğunu detaylı bir şekilde inceliyor olacağız. Alkolün direksiyon başında yarattığı riskler ve bu eylemin yasal sonuçları hakkında farkındalık yaratmayı amaçlamaktayız.
Alkollü Araç Kullanma Nedir?
Alkollü araç kullanma, kan alkol konsantrasyonunun belirlenen bir sınırın üstünde olduğu durumda herhangi bir motorlu taşıtı kullanmak olarak tanımlanır. Bu durum,sadece sürücünün kendisine değil, aynı zamanda yoldaki diğer insanlara ve varlıklara tehdit oluşturur. Kan alkol düzeyi, genellikle promil (‰) cinsinden ölçülür ve birçok ülkede, belirli bir promilin üzerindeki alkol seviyesiyle araç kullanmak yasaktır.
Trafik kanunları gereği, alkolün etkisi altında araç kullanmak büyük bir suç olarak kabul edilir ve çeşitli cezai yaptırımlara yol açabilir. Bu cezalar, sürücünün alkol seviyesine ve yol açtığı olası zarara göre değişiklik gösterebilir. Alkollü araç kullanımının cezai sonuçları, para cezalarından ehliyetin geçici olarak el konulmasına, hatta hapis cezasına kadar varabilir.
Alkolün etkisi altındayken araç kullanmanın getirdiği tehlikeler çok yönlüdür. Alkol, sürücünün karar verme yeteneğini, tepkime hızını ve motor becerilerini olumsuz etkiler. Bu da trafikte hatalı manevralar yapma, tehlikeli durumları geç fark etme ve kazalara yol açma ihtimalini artırır. Bu nedenle, alkollü araç kullanımının önüne geçmek ve trafik güvenliğini sağlamak amacıyla birçok ülke tarafından katı yasalar uygulanmaktadır.
Bu içerik kapsamında, “1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları“ gibi daha detaylı konulara değinilecektir. Bu tür mahkeme kararları, alkollü araç kullanımının yasal sonuçlarını daha iyi anlamamızı sağlar ve tekrarlanmasının önüne geçilmesinde önemli bir rol oynar.
Alkollü Araç Kullanma Ceza Puanı
Alkollü araç kullanmanın yasal sonuçlarından biri de ceza puanlarıyla ilgilidir. Türkiye’de trafik kanunları, alkollü araç kullanımını ciddi bir suç olarak görür ve buna göre cezalandırır. Alkollü araç kullanma ceza puanı, sürücünün ehliyetine uygulanacak bir puan sistemidir. Bu sistem, sürücülerin hatalı davranışlarının bir kaydını tutar ve belirli bir puan limitine ulaşıldığında, çeşitli yaptırımların uygulanmasını öngörür.
Alkollü Araç Kullanımında Ceza Puanları Nasıl İşler?
- Alkol seviyesi promil sınırının üzerinde olduğunda sürücüler için ayrılmış olan ceza puanları, alkol oranına göre değişkenlik gösterir.
- Alkol oranı ne kadar yüksekse, sürücünün ehliyetine yazılan ceza puanı o kadar fazla olur.
- Ceza puanı sisteminde, belirli bir süre içinde belli bir puanı aşan sürücülerin ehliyetleri, belirli bir süreliğine askıya alınır.
- Sürücüler, ehliyetlerinin iade edilmesi için gerekli süreyi beklemekle birlikte, bazı durumlarda ek eğitim almaları da gerekebilir.
Alkollü Araç Kullanma ve Ceza Puanları:
Alkollü araç kullanma cezası, sürücülerin eğitim durumlarına ve ihlalin tekrarlanma durumuna göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, bir defa alkollü araç kullanma cezası alan bir sürücü, belirli bir ceza puanına tabi tutulabilir ve bu durum, “1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları” ile daha ayrıntılı bir şekilde ele alınabilir.
Sonuç olarak, Türkiye’de alkollü araç kullanımı ciddi yaptırımlara tabidir ve bu yaptırımlar arasında ceza puanları önemli bir yer tutar. Sürücülerin, alkollü araç kullanmaktan kaçınmaları, hem kendi güvenlikleri hem de toplumun güvenliği açısından büyük önem taşır.
Alkollü Araç Kullanma Promil Sınırı Nedir?
Alkollü araç kullanma eylemi, sürücünün belirli bir alkol düzeyinin üzerindeyken motorlu taşıt kullanması anlamına gelmektedir. Bu bağlamda, yasal olarak kabul edilebilir alkol sınırlarını ve aşımının sonuçlarını anlamak, her sürücü için hayati önem taşır. Türkiye’de alkollü araç kullanımını düzenleyen temel yasal sınır, kan alkollü promil sınırıdır. Bu sınır, sürücülerin kanındaki alkollü miktarını belirlemekte kullanılır ve araç kullanırken izin verilen maksimum değeri temsil eder.
2025 itibarıyla, Türkiye’deki yasal kan alkol limiti şu şekildedir:
- Sivil sürücüler için: 0.50 promil
- Yeni ehliyet sahibi sürücüler için: 0.20 promil
- Ticari araç sürücüleri için: 0 promil
Bu oranlar, sürücülerin güvenli bir şekilde yola çıkabilmesi için belirlenmiş olup, limitin üstünde yakalananların karşılaşacağı yaptırımlar ciddidir. 1 defa alkollü araç kullanma cezası mahkeme kararları, promil sınırının aşılmasına göre farklılık gösterebilir ve kişinin ehliyetine geçici olarak el konulmasından, para cezasına ve hatta hapis cezasına kadar çeşitli sonuçlara yol açabilir.
Sürücülerin bu sınırların üzerine çıkmasının neden olduğu potansiyel riskler göz önünde bulundurulduğunda, yasal promil limitlerinin aşılmasının önlenmesi, hem kendi güvenlikleri hem de diğer yolu paylaşanların güvenliği için esastır. Bu nedenle, araç kullanmadan önce alkol tüketiminden kaçınmak ve her zaman sorumlu sürüş pratiklerini benimsemek büyük önem taşımaktadır.
Alkollü Araç Kullanma Cezası Nedir?
Birçok sürücü, özellikle genç ve tecrübesiz olanları, alkollü araç kullanmanın yaratabileceği sonuçların farkında olmayabilir. Alkollü araç kullanmak, hem kendi hayatınızı hem de diğer yol kullanıcılarının hayatını tehlikeye atar. Bu kapsamda devlet, alkollü araç kullanımını ciddi bir suç olarak değerlendirir ve yaptırımlar uygular. Peki, alkollü araç kullanma cezası nedir ve bu cezalar ne zaman mahkemeye taşınır?
Alkollü araç kullanma cezası, Türkiye’deki trafik kanunları kapsamında belirlenmiş bir dizi yaptırımdan oluşur. Bu yaptırımlar, sürücünün kanındaki alkol miktarına göre değişiklik gösterir. Genellikle, belirlenen promil sınırının üzerinde yakalanan sürücülere para cezası, ehliyetine el konulması ve hatta hapis cezası gibi yaptırımlar uygulanabilir.
Alkollü araç kullanma cezasının mahkemeye taşınması, çoğunlukla şu durumlarda gerçekleşir:
- İlk defa suçlanan bir sürücü 100 promil sınırının üzerinde yakalanırsa,
- Alkollü araç kullanırken bir kaza yapmış ve bu kazada başkalarına zarar vermişse,
- Sürücünün daha önce de benzer suçlardan kaydı varsa ve tekrar yakalanırsa.
Bu durumlar, “1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları” ile doğrudan ilişkilidir zira mahkeme süreçleri, suçun ağırlığına ve etkilerine göre farklılık gösterir. Her bir dava, özgün koşullar ve deliller ışığında değerlendirilir, bu yüzden aynı suçu işleyen farklı bireyler için mahkeme kararları değişebilir.
İlk kez alkollü araç kullanmaktan yakalanan kişinin ehliyeti 6 ay boyunca alınır. Alkollü kişi eğer polisin makinesinde ölçüm yaptırmayı reddedip hastaneden alınan raporda alkollü olduğu ortaya çıkarsa ehliyeti 2 yıl boyunca alınır.
100 promilin üzerinde alkollü olduğu tespit edilen sürücüler hakkında savcılık tarafından soruşturma başlatılır. Alkollü araç kullanma suçu seri muhakeme usulüne tabi olduğundan bir avukat ve savcı huzurunda savcılık ile anlaşma sağlayarak cezanızı hafifletebilirsiniz.
Yasalar, sürücüleri bu tür olumsuz sonuçlardan korumak ve trafikte daha güvenli bir ortam sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Dolayısıyla, alkollü araç kullanmanın cezaları, dikkate alınması ve ciddiye alınması gereken önemli yaptırımlardır.
2025 Ehliyet Affı Şubat Son Dakika: Ehliyet Affı Çıktı Mı?
2025 Ehliyet Affı konusu, özellikle alkollü araç kullanma nedeniyle ceza alan sürücüler tarafından yakından takip ediliyor. Son dakika gelişmelerine göre, sürücülerin merakla beklediği ehliyet affı ile ilgili önemli açıklamalar yapıldı. Hükümet yetkilileri tarafından yapılan bu açıklamalara göre, şubat ayında ehliyet affının çıkıp çıkmadığı çokça sorulan bir soru oldu.
Ehliyet affı genellikle, trafik cezaları nedeniyle ehliyetine el konulan veya belli bir süre kullanım hakkı askıya alınan sürücüler için belirli koşullar altında bir yeniden değerlendirme fırsatı sunar. Bu, bireylerin cezalarını temizleme ve ehliyetlerini geri alma şansı anlamına gelir.
Ancak, 1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları gibi spesifik durumlarla ilgili olarak 2025 yılı için olası bir ehliyet affının detayları, affın kapsamı, kimlerin yararlanabileceği ve başvuru şartları gibi unsurları içerir.
Hükümet ve ilgili kurumlar, ehliyet affı kapsamında yer alan sürücülerin yeniden eğitime tabi tutulması, bu süreçte alınan dersler ve rehabilitasyon programları gibi adımları da planlamakta. Bu programlar, sürücülerin trafik kurallarına daha fazla saygı göstermesi ve benzer ihlallerin önlenmesi amacıyla düzenleniyor.
Şu an için, 2025 Ehliyet Affı ile ilgili net bir tarih açıklaması yapılmamış olsa da, bu konunun gündemde kalması ve sürücüler tarafından yoğun ilgi görmesi, yakın zamanda daha fazla bilginin paylaşılacağının işaretini veriyor. Ehliyet affından yararlanmak isteyen sürücülerin resmi açıklamaları takip etmeleri ve bu süreci dikkatle izlemeleri gerekmektedir.
Bu konuda, 1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları da dahil olmak üzere, üzerinde durulması gereken mahkeme kararlarının, bireysel durumlarınız ve cezai süreçlerinizle ilgili önemli etkileri olabilir. Bu yüzden, ehliyet affı kapsamında yapacağınız başvurularda, karşılaşabileceğiniz mahkeme kararları hakkında bilgi sahibi olmanız avantaj sağlayacaktır. Ehliyet affının, pek çok sürücü için olduğu gibi, size de yeni bir başlangıç sunabileceğini unutmayın.
2. Kez Alkolden Ehliyet Kaptırınca Ne Olur?
Alkollü araç kullanmak, sadece kendi hayatınızı değil, diğer insanların hayatlarını da riske atan ciddi bir suçtur. İlk seferinde belirli cezalarla karşılaşsanız da, 2. kez alkollü araç kullanırken yakalandığınızda karşılaşacağınız cezalar çok daha ağırdır.
Cezalar Nelerdir?
- Ehliyetinize El Konulması: İlk defa alkollü araç kullanma suçundan ceza aldıysanız ve tekrar aynı suçu işlerseniz, ehliyetinize daha uzun süreliğine el konulabilir. Bu durumda, ehliyetinize 2 yıl el konulacaktır.
- Para Cezası: 2. kez alkollü araç kullanma suçu işlediğinizde ödeyeceğiniz para cezası miktarı da artar. Bu artış, her yıl yasal mevzuata göre değişiklik göstermekle birlikte, ilk cezadan fazla olacaktır.
- Hapis Cezası: Alkollü araç kullanmanın tekrarlanması durumunda, hapis cezası ile karşılaşma ihtimaliniz de vardır. Mahkeme, durumun ağırlığına bağlı olarak kısa süreli hapis cezaları verebilir.
- Sigorta Primlerinde Artış: Alkollü araç kullanma kaydınızın artması, sigorta şirketlerinin sizi daha yüksek riskli olarak görmesine neden olur ve bu da araç sigortası ve kasko primlerinizin artmasına yol açar.
Önemli Noktalar
- Rehabilitasyon Programları: Bazı durumlarda, mahkemeler 2. kez alkollü araç kullanma suçundan yakalanan kişilere, ehliyetlerini geri alabilmeleri için belirli rehabilitasyon programlarına katılmalarını şart koşabilir.Denetimli serbestlik halindeyken düzenlenen seminerlere gitmek önem arz etmektedir.
Bu cezaların her biri caydırıcı olmak üzere tasarlanmıştır ve alkollü araç kullanmanın yalnızca bir defalık bir hata olmadığını, tekrarlanan bir davranışa dönüştüğünde çok daha ciddi sonuçlar doğurabileceğini vurgular. Bu suçu birden fazla kez işlediğinizde cezaevine girme durumunuz doğacaktır. Bu yüzden, alkollüyken araç kullanmaktan kaçınmak ve bu tehlikeli davranışı tekrarlamamak hayati önem taşır.
2 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları
Yargıtay 19. Ceza Dairesi 2015/34489 E. , 2016/17907 K.
İkinci kez alkollü araç kullanmak eyleminden dolayı ….hakkında 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 48/5. maddesi uyarınca 911,00 Türk lirası idari para cezası uygulanmasına dair …. Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünün 15/11/2014 tarihli ve 466192 sayılı idari para cezası karar tutanağına karşı yapılan başvurunun kabulü ile idari yaptırım kararının kaldırılmasına ilişkin….Sulh Ceza Hakimliğinin 30/12/2014 tarihli ve …. değişik iş sayılı kararı aleyhine Adalet Bakanlığının 23/10/2015 gün ve … sayılı kanun yararına bozma istemini içeren yazısı ekindeki dava dosyası Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının 30/11/2015 gün ve….sayılı ihbarnamesi ile daireye verilmekle okundu.
Anılan ihbarnamede;
Dosya kapsamına göre, mahkemece kabahatlinin alkollü araç kullanma eylemi nedeniyle hem idari yaptırım kararı düzenlendiği, hem de hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 179/3-2. maddesi uyarınca cezalandırılması istemiyle kamu davası açıldığı, 5326 sayılı Kanun’un 15/3. maddesi uyarınca aynı eylemle ilgili hakkında kamu davası açılan kabahatli hakkında ayrıca kabahat fiilinden dolayı idari yaptırım uygulanamayacağı gerekçesiyle başvurunun kabulüne karar verilmiş ise de 2918 sayılı Kanun’un 48/5-6. maddesinde yer alan “Yapılan tespit sonucunda, 0.50 promilin üzerinde alkollü olarak araç kullandığı tespit edilen sürücüler hakkında, fiili bir suç oluştursa bile, 700 Türk Lirası idari para cezası verilir ve sürücü belgesi altı ay süreyle geri alınır.
Hususi otomobil dışındaki araçları alkollü olarak kullanan sürücüler bakımından promil alt sınırı 0.21 olarak uygulanır. Alkollü olarak araç kullanma nedeniyle sürücü belgesi geri alınan kişiye, son ihlalin gerçekleştiği tarihten itibaren geriye doğru beş yıl içinde; ikinci defasında 877 Türk Lirası idari para cezası verilir ve sürücü belgeleri iki yıl süreyle, üç veya üçten fazlasında ise 1.407 Türk Lirası idari para cezası verilir ve sürücü belgeleri her seferinde beşer yıl süreyle geri alınır. Sürücü belgelerinin herhangi bir nedenle geçici olarak geri alınmış olması hâlinde belirtilen süreler, geçici alma süresinin bitiminde başlar.
Yapılan tespit sonucunda, 1.00 promilin üzerinde alkollü olduğu tespit edilen sürücüler hakkında ayrıca Türk Ceza Kanunu’nun 179’uncu maddesinin üçüncü fıkrası hükümleri uygulanır” şeklindeki düzenleme dikkate alındığında, kabahatli hakkında kamu davası açılmış olmasının alkollü araç kullanmak eyleminden ötürü idari yaptırım kararı verilmesine engel olmayacağı gözetilmeksizin yazılı şekilde karar tesisinde isabet görülmediği gerekçesiyle 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 309. maddesi uyarınca anılan kararın kanun yararına bozulması isteminde bulunulmakla gereği görüşülüp düşünüldü;
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının kanun yararına bozma istemine dayanan ihbarname içeriği yerinde görüldüğünden,….Sulh Ceza Hakimliğinin 30/12/2014 tarihli ve …. değişik iş sayılı kararının CMK’nın 309/4. maddesi uyarınca aleyhe tesir etmemek üzere BOZULMASINA, 12/05/2016 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Yargıtay 19. Ceza Dairesi 2018/7747 E. , 2020/969 K.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 36/3-b, 48/5 ve 48/9. maddelerine aykırılıktan kabahatli … hakkında Ordu Trafik Tescil ve Denetim Şube Müdürlüğünce düzenlenen 28/05/2016 tarihli ve HY-566846 sayılı idari para cezası karar tutanağına ilişkin başvurunun 1.058,00 Türk lirası yönünden kabulüne, HY-566846 sayılı ve HY-566847 sayılı idari para cezası karar tutanakları ile uygulanan 2.415,00 Türk lirası ve 1.689,00 Türk lirası idari para cezalarına ilişkin başvurunun reddine dair Ordu 1. Sulh Ceza Hakimliğinin 06/12/2016 tarihli 2016/1746 değişik iş sayılı kararına karşı yapılan itirazın reddine ilişkin Ordu 2. Sulh Ceza Hakimliğinin 30/12/2016 tarihli 2016/4751 değişik iş sayılı kararı aleyhine Adalet Bakanlığının 15/10/2018 gün ve 7120 sayılı kanun yararına bozma istemini içeren yazısı ekinde bulunan dava dosyası Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının 24/10/2018 gün ve KYB-2018-85787 sayılı ihbarnamesi ile Dairemize verilmekle okundu.
Anılan ihbarnamede;
Ordu 2. Sulh Ceza Hâkimliğince, kabahatli …’ın başvurusunda aracı kendisinin kullanmadığı yönündeki itirazı konusunda her hangi bir araştırma ve inceleme yapılmadan itirazın reddine karar verilmiş ise de; aynı olay ile ilgili araç içerisinde bulunan ve aracı kullandığını belirten Türkay Aktepe’nin beyanı ile kabahatli hakkında trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan Ordu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma sonucunda kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verildiğinin anlaşılması karşısında, kabahatlinin ehliyetsiz araç kullanmadığı gözetilmeden yazılı şekilde reddine karar verilmesinde isabet görülmediği gerekçesiyle 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 309.maddesi uyarınca anılan kararın kanun yararına bozulması isteminde bulunulmakla, gereği görüşülüp düşünüldü;
Muteriz hakkında 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 36/3-b, 48/5 ve 48/9. maddelerine aykırılıktan Ordu Trafik Tescil ve Denetim Şube Müdürlüğünce 28/05/2016 tarih, HY-566846 ve HY-566847 sayılı idari para cezası karar tutanakları ile birlikte aynı tarihli ve 240 seri numaralı geçici olarak sürücü belgesinin geri alınmasına ilişkin tutanak düzenlendiği, anılan tutanakta ise ikinci kez alkollü araç kullanmak eylemi nedeniyle 2 yıl, alkol ölçümü yaptırmamak eylemi nedeniyle de 2 yıl olmak üzere toplam 4 yıl süreyle muterizin sürücü belgesinin geçici olarak geri alındığı, muterizin başvurusu neticesinde ise 28/05/2016 tarih, HY-566846 sayılı idari para cezası karar tutanağında belirtilen idari para cezalarından 2918 sayılı Kanunun 48/5. maddesi uyarınca alkollü olarak araç kullanmak eylemi nedeniyle düzenlenen 1.058 TL idari para cezası ile birlikte bu cezaya bağlı olarak 240 seri numaralı geçici olarak sürücü belgesinin geri alınmasına ilişkin tutanaktaki 4 yıl geri alma süresinden ikinci kez alkollü araç kullanmak eylemi nedeniyle sürücü belgesinin 2 yıl süreyle geri alınmasına ilişkin kısmının iptal edildiğinin anlaşılması karşısında;
28/05/2016 tarihli ve 240 seri numaralı tutanaktaki muterizin alkol ölçümü yaptırmamak eylemi nedeniyle 2 yıl süreyle sürücü belgesinin geçici olarak geri alınmasına ilişkin kısmının da iptalinin gerekip gerekmediği konusunda da kanun yararına bozma yoluna gelinip gelinmeyeceğinin takdiri için dosyanın Adalet Bakanlığına sunulmak üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına TEVDİİNE, 05/02/2020 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.
1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları
Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2015/3093 E. , 2015/16623 K.
Mahkemesi :Sulh Ceza Mahkemesi
Suç :Trafik güvenliğini tehlikeye sokma
Trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan sanığın mahkumiyetine ilişkin hüküm, sanık tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Sanığın olay tarihinde kendi sevk ve idaresindeki araç ile seyir halinde iken yapılan yol kontrollerinde 1.44 promil alkollü olduğunun tespit edildiği, sanık hakkında daha önceden alkollü araç kullanmak suretiyle trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan hapis cezası verildiği, ayrıca sanığın 2009 yılından bu güne bu olaydan ayrı dokuz defa alkollü araç kullanmaktan dolayı trafik cezasının bulunduğu anlaşılmakla, yerel mahkemece sanık hakkında, 2 yıl olarak belirlenen temel hapis cezasının TCK’nın 3/1. maddesi uyarınca işlenen fiilin ağırlığıyla orantılı, adalet ve hakkaniyete uygun olduğu anlaşıldığından, tebliğnamedeki, bozma öneren düşünceye iştirak edilmemiştir.
Yapılan yargılamaya, toplanıp karar yerinde gösterilen delillere, incelenen dosya kapsamına göre, sanığın beraati gerektiğine ilişkin temyiz itirazlarının reddiyle, hükmün isteme aykırı olarak ONANMASINA, 03.11.2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2018/3313 E. , 2018/11455 K.
Mahkemesi :Asliye Ceza Mahkemesi
Suç : Trafik güvenliğini tehlikeye sokma, Suç üstlenme
Hüküm : 1- Trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan sanık … hakkında; 5271 sayılı CMK’nın 223/2-e maddesi uyarınca Beraat
2- Suç üstlenme suçundan sanık … hakkında; 5271 sayılı CMK’nın 223/2-e maddesi uyarınca Beraat
Trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan sanık …’in, suç üstlenme suçundan sanık …’nun beraatlerine ilişkin hükümler, mahalli Cumhuriyet savcısı tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Kolluk kuvvetlerince düzenlenen 26/06/2015 tarihli tutanakta,… plaka sayılı aracın ön kısmında “çakar” tabir edilen ışıklandırma sistemi bulunduğu, araca karşı duyarlı olunması haber merkezince bildirildikten sonra, …Caddesi üzerinde seyir halinde iken bahse konu aracın görüldüğünün, ters istikamette iken ara sokağa giren aracın … İlköğretim Okulu köşesinde durdurulduğunun, yapılan kontrolde çakar ışıklandırma sistemi tespit edilmediğinin, aracın şoför koltuğunda …’in, yanında da …’ın oturduğunun belirtildiği, sanık …’in alkol ölçümünde, 121 promil alkollü olduğu belirlenerek, adı geçen sanık hakkında alkollü araç kullanmaktan dolayı kolluk kuvvetleri tarafından idari işlemlerin yapıldığı anlaşılmakla; her ne kadar sanık … olay günü aracı kendisinin kullanmadığını, diğer sanık …’nun kullandığını beyan etmekte ve sanığın bu beyanı sanık … ile tanık … tarafından doğrulanmakta ise de, kolluk kuvvetlerince düzenlenen 26/06/2015 tarihli tutanağa göre, haber merkezinin anonsunda belirtilen… plaka sayılı aracın, sanık …’in idaresinde seyir halinde iken durdurulmuş olması karşısında, sanık …’in, 121 promil alkollü vaziyette araç kullanmak suretiyle üzerine atılı trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçunu, sanık …’nun da aracı kendisinin kullandığını gerçeğe aykırı olarak bildirmek suretiyle üzerine atılı suç üstlenme suçunu işlediği gözetilmeksizin, 26/06/2015 tarihli kolluk tutanağı göz ardı edilerek, delil yetersizliği gerekçesiyle atılı suçlardan sanıkların beraatlerine karar verilmesi,
Kanuna aykırı olup, mahalli Cumhuriyet savcısının temyiz itirazları bu nedenle yerinde görüldüğünden, 5320 sayılı Kanunun 8. maddesi uyarınca halen uygulanmakta olan 1412 sayılı CMUK’un 321. maddesi gereğince beraate ilişkin hükümlerin isteme uygun olarak BOZULMASINA, 29/11/2018 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
6 Ay Sonra Ehliyeti Geri Alma
Alkollü araç kullanmanın cezaları ağır olabiliyor. Özellikle, 1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları çoğu zaman sürücülerin ehliyetlerinin geçici bir süre alıkonulmasıyla sonuçlanmaktadır. Peki, bu süreçten sonra ehliyetinizi geri almanın yolu nedir?
Alkollü araç kullanma suçu nedeniyle ehliyetine el konulan sürücülerin ehliyetlerini geri alabilmesi için belirlenen sürenin tamamlanmış olması gerekmektedir. Türkiye’de alkollü araç kullanma suçundan dolayı ehliyete el konulması durumunda, ilk kez işlendiğinde bu süre 6 aydır.
6 ayınızı doldurduktan sonra ehliyetinizi geri almak için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:
- İlk olarak, 6 aylık sürenizin tamamlanmış olduğundan emin olun.
- Sürenin tamamlanmasının ardından, ehliyetinizi geri alabilmek için ilgili trafik tescil bürosuna başvurun.
- Ehliyetinizi geri alma sürecinde, mahkeme kararının bir örneği veya cezanın tamamlandığına dair bir belge istenebilir.
- Gerekli belgelerle trafik tescil bürosuna başvurduktan sonra, ehliyetinizi geri almak için gerekli işlemler yapılacaktır.
Unutmayın, ehliyetinizi geri alabilmeniz için herhangi bir ceza puanı veya ekstra bir ceza olmaması gerekmektedir. Alkollü araç kullanma suçu dahil, trafik kurallarına her zaman uymak ve bu tür durumların önlenmesi için gerekli tedbirleri almak önemlidir.
100 Promil Üstü Alkol Mahkeme Sonuçları
Türkiye’de trafik güvenliğini tehlikeye atan en önemli faktörlerden biri alkollü araç kullanmaktır. Özellikle 100 promil üstü alkollüyken araç kullanmak, hem sürücünün hem de diğer yolcuların hayatını tehlikeye atar. Bu durum, ciddi yasal yaptırımların uygulanmasına neden olur. Bu bağlamda, “1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları” konusu hayati öneme sahiptir.
Alkolün etkisi altındayken araç kullanmanın cezaları oldukça ağırdır ve 100 promil üstünde alkol alındığında mahkeme kararları daha da ciddileşmektedir. Alkol promili 100’ün üzerinde olan sürücülerin karşılaşacakları temel yaptırımlar şunlardır:
- Ehliyetine el konulması: Sürücünün ehliyetine geçici bir süre için el konulur. Bu süre, mahkemenin inisiyatifine bağlı olarak değişebilir.
- Adli Para Cezası: Alkol promili 100’ün üzerindeki sürücüler, ağır para cezaları ile karşı karşıya kalabilirler. Bu cezaların miktarı, mahkemenin kararına göre değişiklik gösterir.
- Hapis Cezası: Özellikle kaza yaparak birinin yaralanmasına veya ölümüne neden olunduğunda, sürücüler hapis cezası ile karşı karşıya kalabilirler. 2. kez bu suçu işleyenlerin de hapis cezasıyla karşı karşıya kalabileceği unutulmamalıdır.
100 promil üzeri alkollü araç kullanma vakalarında mahkeme kararları, sürücünün geçmiş trafik karnesine ve olayın şiddetine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, “1 Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası Mahkeme Kararları” konusu özenle incelenmelidir.
ÖNEMLİ BİLGİ:
100 promil üzerindeki tüm vakalar savcılığa sevk edilir ve soruşturma başlatılır. İlk kez yaptıysanız ve ilk suçunuzsa Hükmün Açıklanması Geri Bırakılarak cezasız kalırsınız fakat ikinci kez olduysa hapis cezası alacaksınız. İnfaz kanununa göre bu hapis cezalarının kısalığından dolayı cezanın çoğunu dışarıda çekeceksiniz fakat 1 gün de olsa cezaevine girmeniz söz konusu olacaktır.
Hapis cezası ile karşılaşmamak için ve seri muhakeme ile yargılama için Çorlu Ceza Avukatı olarak Teko Hukuk Bürosu ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.